20 september 2011

Vit marsipantårta till en Babyshower

I helgen gjorde jag en tårta till en babyshower. Det var min jobbkompis svägerska som skulle ha den. Det är inte så vanligt med babyshowers här i trakten så det var min första tårta av det slaget. Önskemål var att den skulle var vit men annars fick jag fria händer och eftersom den skulle vara könsneutral så fick det bli gula dekorationer. 


Vit babyshower tårta

Byggklossar med ordet baby

Tårtan består av ljus tårtbotten fylld med vaniljkräm och blåbärsmousse. Täckt med vit marsipan och dekorationerna är också alla av marsipan. Jag hade bestämt att jag skulle göra byggklossar som bildar ordet baby sen funderade jag av och an på vad mera jag skulle dekorera med och nappen, flaskan, nallen och filten gjorde jag i sista stunden eftersom tårtan såg så tom ut med bara klossarna. Runt kanten gjorde jag ett gult band av marsipan som är fäst med en svart knapp, som tyvärr inte syns så bra på bilderna. 
Förstås är den lite lik en doptårta.


Napp, flaska och nalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar