24 januari 2012

Tårta med garnnystan

Min jobbkompis gillar att handarbeta, speciellt att sticka. Hon beställde en garnnystan tårta till sin födelsedag som hon hade i början av januari. Jag gjorde även en tjej som stickade ovanpå. Hon har nog börjat på med en halsduk eller nått.


Tårta med garnnystan

Lila marsipantårta

Tårtan består av två vanliga ljusa tårtbottnar och en marängbotten. Fyllningen är ett lager limemousse och ett lager chokladmousse. Jag hackade lite choklad i bitar som jag satte i chokladmoussen. Ovanpå är det grå marsipan, som nog ser mera lila ut på bilden. Dekorerat har jag gjort med några garnnystan, några snöflingor och en tjej som sitter och stickar. Alla dekorationerna är av marsipan och allt är ätbart förutom stickorna som är tandpetare. 


En tjej som sticker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar