25 mars 2012

Chokladtårta med grön vw bubbla

Igår gjorde jag denna volkswagen bubbla till ett 30-års kalas. Han renoverar upp en grön bubbla så därför var önskemålet att en sånn skulle vara ovanpå tårtan. Riktigt kul var det att modelera ihop bilen och jag är själv helt nöjd.


Chokladtårta

Chokladtårta med en grön bubbla och små blommor

Tårtan bestod av ljusa tårtbottnar som var fyllda med chokladphiladelphia fyllning med banan. Den var täckt med choklad som jag blandat med lite olja så att det skulle vara lättare att skära. Dekorationerna var, förutom den gröna bubblan, några små blommor och vägen som bubblan körde på. 30-åringen kallas för Åke så därför passade det bra att skriva ÅKE-30 på bilens registerskylt.


Grön bubbla

Grön bubbla med registernummer ÅKE-30

2 kommentarer:

  1. Hej Linda! :) Jag undrar om man får tag på pastafärg i Vasa eller närtrakten, eller måste man beställa? Måste också säga att fantastiska mästerverk du kan laga! H. Emppu

    SvaraRadera
  2. Hej Emppu! Tyvärr så har jag inte hittat pastafärg i butiken i Vasa med omnejd. På Tiimari har de haft men de har slutat sälja baktillbehör där. Vilket är synd. Jag brukar beställa från nätbutiker tex Bake & party och Ullan unelma. Vad roligt att du gillar mina tårtor. Tack så mycket.

    SvaraRadera