30 maj 2013

Tårta med hunden Silver Fang

Lili fyllde år förra helgen. Hennes stora favorit är mangaserien om Hopeanuoli (på finska) eller Silver Fang som han tydligen heter på svenska, tror jag i alla fall. Jag kan ärligt säga att detta var en figur jag aldrig hört talas om men jag fick bra bilder av Lilis mamma och så googlade jag fram mera bilder. Lili ville ha hunden och berg på sin tårta.


Hunden Silver Fang

Tårtan hade ljusa tårtbottnar och som fyllning var det två lager jordgubbsfyllning. Samma fyllning som i hennes häst tårta ifjol. Ovanpå var det ljusgrå marsipan och på kanten berg i mörkare grå marsipan. Hunden var utskuren ur marsipan och de vit detaljerna gjorde jag av sockermassa. Bakom hunden lade jag även ett berg. 


Tårta med berg på kanten


1 kommentar:

  1. Jätte fin!

    Mattias B.
    http://mattias-filmochbild.blogspot.se/

    SvaraRadera