12 maj 2013

Tårta med Mercedes logo

För några dagar sedan gjorde jag den här tårtan åt min sambos jobbkompis. Hon skulle överraska sin man som fyllde år. Han kör med en metallicgrön Mercedes så därför önskades en sånn tårta. 
För att få den metallicgröna färgen använde jag en air brush och air brush färg, som råkade vara rätt grön. Har ingen riktig air brush men min sambo ville testa om det går med en billighets som går på drivgas. Nog fungerade det men när gasflaskan blev för kall så sluta det att fungera. Fick byta till en ny flaska efter halva tårtan. Så jag får nog fortsätta att spara till en ordentlig.


Tårta med Mercedes logo

Tårtan hade ljusa tårtbottnar som var fyllda med två lager blåbärsfyllning (jordgubbsfyllning men med blåbär). Ovanpå var det vit marsipan som jag air brushade metallicgrön. Mercedeslogon var ut skuren ur sockermassa som jag sprayade med silverspray, som lämnat från bröllopstårtan jag gjorde i februari.


Metallicgrön Mercedes tårta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar